Alemde ne varsa Kur’an’da, Kur’an’da ne varsa Fatiha’da, Fatiha’da ne varsa
Besmele’de, Besmele’de ne varsa (B) harfinde, (B) de ne varsa altındaki
Noktada’dır.İlim bir noktadır onu cahiller çoğalttı.
Besmeledeki (B) harfi, Allah’ın isim ve sıfatlarının Peygamberin vücudunda
Tecelli etmesidir. (B) vücuttur ve zulmani bir harftir. (B) geçersek ve varlığımızdan
Temizlenirsek (B) nin altındaki nokta oluruz. Bu Hz. Nokta Bismillah manasını
Bize idrak ettiren ALİ makamıdır.
HZ. Peygamber ben ilmin şehriyim, Ali ise kapısıdır.Evlere kapılarından giriniz,
Demiştir. Ali AŞK makamıdır. Allah’ın makamına AŞK kapısından girilir.
NOKTA-YI BASİTA maddi ve manevi bütün alemlerin varlık kaynağı olması
Bakımından bölünme ve parçalanma kabul etmeyen birliktir.(Mutlak Gayb)
Arap alfabesindeharflerin aslı NOKTA’dır. Nokta kendini tekrar ederek düz
Çizgiyi yani ELİF (I) harfini oluşturur. Elif ise eğilip bükülerek diğer harfleri
Meydana getirir.
Biz Allah’ın sonsuzluğu önünde bir Nokta’dan ibaretiz Nokta olan varlığını,
Allah’ın varlığında yok edenler zamansız ve mekansız olan Allah’ın kulu,
Hakk ve Halk’ın sevgilisi olurlar. ADEM ALLAH’ın NOKTASIDIR. (B) Elif
İle diğer harfler arasındaki geçiş harfi yani İNSAN-I KAMİL’dir. Onun
Hakikati bir nokta’da gizlidir. Adem her devrin Ademidir. Her devirde
Gelen Allah sevgilisi Adem’in hakikatini taşır.
ALEM NOKTA DERYASININ BİR KATRESİDİR. BU HAKİKATİ GÖREN BİRLİĞİ
İDRAK EDER.
NOKTA AYNI ZAMANDA KÜN’dür. Başlangıç ve son onda birleşir. Her şey
Nokta’da başlar bir daire çizerek Nokta’da biter.
KÜN (OL) çekirdek kainat ağaçtır. KÜN kelimesinde 2 harf vardır.
KÂF- Bir yönü mükemmelliğe, KemÂl’e,
Bir yönü noksanlığa, örtüye yani küfre,
NÛN- Bir yönü marifete yani bilinirliğe,
Bir yönü tanınmazlığa yani inkara,
DÖNÜKTÜR.
KEVN (VARLIK) tamamiyle KÜN kelimesinden çıkan biri NÛR, biri ZÛLMET
İki CÜZ’den ibarettir.
Ne kadar hayır varsa NÛR’dan, ne kadar şer varsa ZÛLMET’tendir.
MELEKLER NUR’dan, ŞEYTAN ise ZULMET’tendir.
Adem ve oğullarının çamuruna NÛR ve ZÛLMET karışmıştır.Onların
Hakikatleri MARİFET’e de, İNKAR’a da meyillidir.
CEVHERİNDE NE GALİP GELİRSE O YÖNE MEYL EDER.
Varlıkların hepsi Allah’ın kelimeleridir. Çünkü onlar KÜN emrinden
Meydana gelmiştir. KÜN ise Allah’ın kelimesidir. Yaradılışta üzerine
Allah’ın NUR’u isabet edenler KAF ve NUN’u, Kemal ve Belirlilik
Olarak algıladı.NUR’dan isabet almayanlar ise Küfür ve İnkara
Tanıklık eder.
KÜN ÇEKİRDEK, KAİNAR AĞAÇTIR.
Cennet ve Cehennem Kainat Ağacının meyvelerini koymak için
Hazırlanmış iki AMBAR’a benzer. Ağacın çiçekleri Dünya, meyve
Vermesi Ahiret’tir.Meyve ve dallar çok olsada KÖK BİR’dir.
Dalların biri NUR’a, biri ZULMET’e bakar. Bu meyve Nur-i Muhammedi
Ya da Hakikat-ı Muhammedi’nin karşılığıdır.
VARLIK KÜN EMRİ İLE BAŞLAYIP, MİRAÇ İLE TAMAMLANIR.
KÜN iki ele işaret eder. İki elden maksat CELAL ve CEMAL’dir.
Yani Alemin sureti, Hakk’ın sureti.İşte ADEM iki sureti kendinde
Toplayarak HALİFELİĞE lâyık görülmüştür. Halifelik sadece İNSAN-I
KAMİL için geçerlidir.
İNSAN-I KAMİL’in DIŞ YÜZÜ ALEM, İÇ YÜZÜ İSE HAKK’tır.
Hakikat yani ÖZ olan Hakikat-ı Muhammed itoprağa gömüldüğü yani
Yok olduğu zaman ondan Gövde, Dallar, Çiçekler ve Meyve zuhur
Ediyor.Burada AĞAÇ İNSAN-I KAMİL, meyvesi ise İNSAN oluyor.
İnsanlığın manasına varamamış olanlar faydasız ve lüzumsuz değildir.
Bir ağaçtaki yaprak, dal ve çiçekler hepsi meyvenin zuhuru içindir.
Allah insanın iki kaşı arasına (Celal- Cemal) bir hat çekti. Bütün
İlimleri o düz çizgiden öğretti. Bu düz çizgi ZÛL CELAL-I VEL İKRAM’ın
Tam zuhur yeri olan Hakikat-ı Muhammedi’dir.
HATT-I İSTİVA (EKVATOR) da, Hakikat-ı Muhammedi’dir.
İSLAMİYET TESLİMİYETTİR. ALEMDE HER ŞEY TESLİM OLMUŞTUR.
YANİ MÜSLÜMANDIR.ÇÜNKÜ HER ŞEY İLAHİ EMRE YÖNELMİŞTİR.
KENDİSİNE ‘’OL’’ DEYİNCE BU EMRE İTAAT ETMEYEN HİÇ BİR VARLIK
YOKTUR. HER ŞEY BU EMRİN SONUNDA MEYDANA GELİR.
ONUNİÇİN HER VARLIK İSLAMDIR. (teslimdir)