SU
SU, HAYATIN SIR’RIDIR
VE KENDİLİĞİNDE RÛH’TUR. ÇÜNKÜ O, KENDİ ZÂTINDAN HAYAT VERİR. ‘’Her şeyi sudan
canlı yaptık’’(Enbiya-30). HER ŞEY CANLIDIR, ÇÜNKÜ HER ŞEY
ALLAH’IN ÖVGÜSÜNÜ TESBİH EDER. SU DA ŞEY’LERDEKİ HAYATIN ASLIDIR.
SU(Bâtında) KALPLERE
HAYAT VEREN ŞEY’DİR. HER KALP ONUNLA BİLGİSİZLİKTEN TEMİZLENİR.
SU İKİ KISMA AYRILIR:
BİRİ, SON DERECE DURU VE ARILIKTA SEYRELMİŞ, DAMITILMIŞ YAĞMUR SUYUDUR. BU
SU,(simgesel olarak) ŞER‘İ-LEDÜNNİ İLİM DEMEKTİR. ÇÜNKÜ BU İLİM RİYAZET, MÜCADELE
VE ARINMADAN MEYDANA GELMİŞTİR.(Vasıtasız/Vehbî ilim)
DİĞER SU İSE,
LATİFLİKTE BU DERECEYE ULAŞMAMIŞ NEHİR VE PINARLARIN SUYUDUR. BU SU, DOĞDUĞU VE
ÜZERİNDE AKTIĞI YERE GÖRE, BAŞKA ŞEYLERLE KARIŞMIŞ OLARAK ORTAYA ÇIKAR VE BU
NEDENLE TADI DEĞİŞİR. BUNLARIN BİR KISMI TATLI, BİR KISMI ACI, BİR KISMI İSE
TATSIZ, TUZSUZ VE ZEHİRLİDİR.(Vasıtalı/Kesbî ilim)
YAĞMUR SUYU GİBİ,
İLAHİ LEDÜNNİ İLMİN TEK BİR TADI VARDIR. ALINAN TATLAR DEĞİŞSE BİLE TEMİZLİĞİ
DEĞİŞMEZ. BU,(simgesel olarak) DOĞRU AKIL VE FİKİRLERİN BİLGİLERİDİR. ÇÜNKÜ
DÜŞÜNCEDEN(fikir) KAZANILMIŞ AKIL
İLİMLERİ BAŞKALAŞARAK KİRLENİR. BU İLİM İSE DURUDUR VE ONA KİR KARIŞMAMIŞTIR.
PEYGAMBERLER, VELİLER VE ALLAH’TAN HABER VERENLER, ALLAH HAKKINDAKİ
BİLGİLERİNDE HEMFİKİR OLMUŞTUR. ARTMAZ, EKSİLMEZ VE DEĞİŞMEZ, ONLAR BİRBİRİNİ
DOĞRULAR. NİTEKİM YAĞARKEN GÖĞÜN SUYU DA BAŞKALAŞMAZ.
İTİMADIN VE
KALBİNDEKİ TEMİZLİĞİN BU BİLGİ GİBİ OLSUN. BU BİLGİ, YAĞMUR SUYUNA BENZEYEN
ŞERİAT BİLGİSİDİR. ZÂTINDA VE
TEMİZLİĞİNDE BU SUYUN KENDİSİNDEN ÇIKTIĞI YER GİBİ OLSUN. BU SUYUN ACISI VE
TATLISINI AYIRD EDEBİLİRSEN, BİLMELİSİN Kİ SEN DUYULARI SAĞLIKLI BİRİSİN.
BU SUYLA ORGANLARINI
TEMİZLEDİĞİN VE PAKLADIĞIN GİBİ, O İLİM VASITASIYLA DA NİTELİKLERİNİ VE
RUHANİLİĞİNİ TEMİZLEMİŞ OLURSUN.(Zâhir ve Bâtın temizlik)
AZ BİR SUYA PİSLİK
BULAŞTIĞINDA ONU ETKİLER VE ARTIK O SU KULLANILMAZ. SU DA PİSLİĞİN ÜZERİNE
DÖKÜLDÜĞÜNDE ONUN HÜKMÜNÜ ORTADAN KALDIRIR. TIPKI ONUN GİBİ KUŞKULAR, ZAYIF
İMANLI VE DÜŞÜNCELİ KALPLERE GELDİĞİNDE, ONLARA ETKİ EDER. PİSLİK, BİR DERYAYA
DÜŞTÜĞÜNDE ONDA SİLİNİP GİTTİĞİ GİBİ, BİLGİYLE VE RUHU’L-KUDS İLE DESTEKLENMİŞ
GÜÇLÜ KALPLERE KUŞKULAR DÜŞTÜĞÜNDE DE BÖYLEDİR.VESVESELER, İLÂHİ İLİMDEN
NASİPLENMİŞ BİRİNE BU KUŞKULARI GETİRDİĞİNDE SÖZ KONUSU KİŞİ, KUŞKULARIN DIŞ
VARLIĞINI DEĞİŞTİRİR. BU İNSAN, ALLAH’IN KENDİSİNE İHSAN ETTİĞİ İLÂHİ RAHMETİN
İNAYETİNDEN ELDE ETTİĞİ LEDÜNNİ BİLGİ İKSİRİYLE, KUŞKU KURŞUNLARINI ALTINA,
DEĞERSİZ ŞEYLERİ GÜMÜŞE NASIL ÇEVİREBİLECEĞİNİ BİLİR. ONLARDAN ETKİLENMEK BİR
YANA, ONLARA TESİR YAPAR.(Kibrit-i Ahmer; Mânevi kemâl’de en yüksek dereceye
yükseldiği için, iksir gibi olan nazarı ile insanı kötülükten iyiliğe, küfürden
imâna çeviren, nâdir bulunan ulu VELÎ)
SU BAŞKALAŞTIĞI ZAMAN
‘’PİS SU’’ DENİR. BU, KUYULARDA DEPOLANMIŞ SUDUR. SAKLANMIŞ SU İSE UZUN BEKLEME
NEDENİYLE, BAŞKALAŞIR VE DEĞİŞİR. İŞTE KALPLERİN YAŞAMININ BAĞLI OLDUĞU İLME
DOĞAL MİZAÇTAN BİR ŞEY İLİŞİRSE, ONU ETKİLER(Pis su yoktur, kirletilmiş su
vardır)
ZAHİRDE AZ SUYUN
KARŞILIĞI OLAN ‘’AZ BİLGİ’’ DE İSE SAPTIRICI KUŞKULAR BU BİLGİNİN ÜZERİNE GELİP
ONUN BAŞKALAŞMASINA YOL AÇARSA, BÖYLE BİR BİLGİNİN KULLANILMASI CAİZ DEĞİLDİR. (İbn. Arabi Hz. Fütühat-ı Mekkiye)
SU KATALİZÖRDÜR(BULUT
da, MÜRŞİD de katalizördür). TÜM CANLILAR VE KÂİNAT SUDAN YARATILMIŞTIR. SU
VÜCUT’DAKİ RÛH GİBİ; SÜTÜN, ŞARABIN, KEVSERİN, ZEYTİNYAĞININ ANA
MADDESİDİR. (RÛH; Yürek kaynağından yükselen ve damarlar aracılığıyla
beyne çıkan, yine damarlar aracılığıyla beyinden bütün bedene yayılan ve
böylece her yerde mizaç ve istidadına göre iş işleyen, gözle görülemeyecek
derecede ince olan BUHAR’dır. O hayatın taşıyıcısıdır)
SU RAHMET’TİR VE CEBÂRUT
ÂLEMİNDENDİR (İlk taayyün, ilk Akıl, ilk CEVHER,Hakikat-i Muhammedi, Levh-i
Mahfuz, A’yân-ı Sâbite). MADDİ ÂLEM DÖRT TEMEL UNSUR’DAN(Ateş, Hava,
Su, Toprak) MEYDANA GELMİŞTİR. UNSUR; EVRENİN İLK MADDESİ VE TEMEL
İLKESİDİR.
SU BÜTÜN DOĞAL UNSURLARIN
TEMELİDİR. HAYATIN SIRRI SUDA YAYILMIŞTIR.
SUYUN RÛH’U ‘’HAVA’’DIR.
HAVA ASILDIR. BU YÜZDEN RAHMAN’IN NEFESİNE(kaynağı Â’MÂ, yani BULUT’tur.
Cehennem de; RÂHMET’ini bırakmış BULUT’tur), YANİ BULUT’A EN YAKIN
NİSPETTİR. HAVANIN SICAKLIĞINDAN ‘’ATEŞ’’, NEMLİLİĞİNDEN İSE ‘’SU’’ UNSURU
ZUHÛR ETMİŞTİR. SUYUN DONMASIYLA DA ‘’TOPRAK’’ OLUŞUR. ATEŞ, HAVA, SU, TOPRAK
DÖRT UNSURDUR. SAFRA(Ateş), KAN(Hava), BALGAM(Su), SEVDA(Toprak) İSE İNSANDAKİ
DÖRT KARIŞIMDIR.
HER BİR UNSUR, DİĞER
ÜÇ UNSURU DA İÇERİR. BU NEDENLE BİR ZAMAN ATEŞ OLARAK GÖRÜNÜRKEN BİR ZAMAN
TOPRAK VEYA SU VEYA HAVA OLABİLİR. AY ALTI ÂLEM BU DÖRT UNSURDAN(Tek UNSUR’dan)
TÜREMİŞKEN, AY ÜSTÜ ÂLEMİN HAMMADDESİ; LÂTİF BİR ELEMENT OLAN VE OLUŞ VE
BOZULUŞ GÖRMEYEN ‘’ESİR’’ ELEMENTİDİR.(Hava gibi akıcı, su gibi nüfus edici)
SU AZİZ’DİR. SU
VERENE ‘’Su gibi Aziz ol’’ DENİR. ABDEST SU İLE, SUYUN OLMADIĞI YERDE TEYENNÜM
İSE TOPRAK İLEDİR. TEYENNÜMDEN SONRA TEKRAR SU İLE ABDEST ALMAK, TOPRAĞIN SUYA
HÜRMETİDİR. ABDEST İSE, NAMAZ ÖNCESİ ORGANLARIN SU İLE DİRİLİŞİDİR. (ilim,
idrak)
TOPRAK OLMASAYDI SU
GÖRÜLMEZDİ. SU OLMASAYDI TOPRAK İŞE YARAMAZDI. SU VE TOPRAĞIN TEMİZLİK
MALZEMESİ OLARAK KULLANILMASI KENDİNİ KENDİSİNİN TEMİZLEMESİ İÇİNDİR.
SU OLMAYAN YERDE
HAVA, HAVA OLMAYAN YERDE SU OLMAZ(Hava olmayan yerde kelimeler/konuşma da
olmaz). HAVA/ SU OLMAYAN YERDE CENNET DE OLMAZ.
DONMUŞ BİR DAMLA SU
KAYALARI ÇATLATIRKEN, BUHAR OLURSA KOSKOCA GEMİYİ YÜZDÜRÜR.
SUSUZ KİMSE SUYU
ARAR. SU DA SUSUZ KİMSEYİ ARAR, ÇÜNKÜ KİMSE SUYA SUSAMAZSA ZATEN ONA ‘’SU’’
DENMEZ. SU ‘’AYNA’’ GİBİDİR. HER ŞEY SUYA AKSEDER.HER ŞEY’İN İLK MADDESİ SUDUR.
SUYUN BATINÎ MANASI
İNSAN-I KÂMİL’DİR. HER ŞEYİ SUDAN YARATTIK DEMEK; ‘’Allah herşeyi İnsan-ı
Kâmil’in yüzü suyu hürmetine yarattı’’ DEMEKTİR.(Su ilimdir, İlim EŞYA’nın
HAKÎKÂTİ’dir)
FUZÛLÎ’NİN 32 BEYİTLİ‘’SU
KASÎDESİ’’ nde; SU GİBİ DİRİLTİCİ OLARAK GÖRDÜKLERİ HZ. MUHAMMED’E DUYULAN
AŞK VE HASRET ANLATILIR.(Münir Derman
Hz.nin 2 kitabının adı da SU’dur)
GÜNEŞİN ÇOK YAKICI
OLDUĞU YERLERDEN PEYGAMBERLERİN SEÇİLMESİ, SUYA HASRET OLMALARI İÇİNDİR. (Çünkü
sıcağın etkisiyle vücud suyu buharlaşır ve SU’ya/ HAKÎKAT’e ihtiyaç artar)
SU VE KILIÇ ARASINDA
İLİŞKİ VARDIR. ÇELİĞE KIZGIN DEMİR HALİNDEYKEN NE KADAR İYİ SU VERİLİRSE, KILIÇ
O KADAR İYİ OLUR. (Kılıç ayrıca hilâfetin sembolüdür. Hz. Dâvut-DEMİR- Hâlife)
ZEMZEM(Sus,Sus);
‘’ALÇAK SESLE KONUŞMAK’’ ANLAMINDA ARAPÇA BİR KELİMEDİR. HAKK YOLCUSU/HAKİKAT
TALİPLİSİ KENDİ ÜLKESİNDEN BİR IRMAK GİBİ ÇAĞLAYA ÇAĞLAYA GELMİŞ; AMA DERYA’YA
ULAŞTIĞINDA BU COŞKU YERİNİ SAKİNLİĞE, HUZÛRA, SESSİZLİĞE BIRAKMIŞTIR (Damla
Derya’ya kavuşmuştur). ARTIK O ‘’TELVİN’’( hâlden hâle geçme) EHLİ
DEĞİL, ‘’TEMKİN’’ (durulma,
makam sahibi olma) EHLİDİR. GERÇEĞİN SÜKÛT OLDUĞUNU ÖĞRENMİŞTİR.
BU İLİM ‘’KÂL’’
DEĞİL, BİR ‘’HÂL’’ İLMİDİR. BU İLME SAHİP OLANLAR BAĞIRMAK YERİNE, HEP ALÇAK SESLE
KONUŞMAYI TERCİH EDERLER. ÇÜNKÜ BU İLİM, HERKESE DEĞİL, ANCAK EHLİNE, YETENEKLİ
OLANA DUYURULMALIDIR. (Zemzem’i kendi kuyusundan çıkaranlar)
İLM-İ LEDÜN’DE DEMEK
OLAN ‘’ZEMZEM’’, TAVAFI BAŞARMIŞ KULA VERİLEN MÂRİFET İLMİDİR.
ZEMZEM; BOZULMAYAN,
BAŞKALAŞMAYAN, ŞİFA VEREN BİR SUDUR. HANGİ SUYA KONULURSA KONULSUN ONU TEMİZLER
VE MOLEKÜLLERİNİ DEĞİŞTİRİR. SU CANLIDIR VE HAFIZASI VARDIR. SUYA SÖYLENEN HER
SÖZ, ONUN MOLEKÜL YAPISINI OLUMLU VEYA OLUMSUZ DEĞİŞTİRİR. İNSAN VÜCUDUNUN DA %
70’İ SU OLMASI NEDENİYLE OLUMLU VEYA OLUMSUZ ETKİLEŞİME ÇOK AÇIKTIR. DÜNYANIN
DA % 70’İ SUDUR.(Bu suyun %97,5 da tuzludur ve TUZ başlıbaşına SIR’dır)
HER ŞEY’İN SUDAN
YARATILDIĞI BİLDİRİLMİŞTİR DE, SUYUN NEDEN YARATILDIĞI BİLDİRİLMEMİŞTİR. TIPKI
RÛH GİBİ.
HZ. PEYGAMBER; ‘’Âdem
su ile toprak arasındayken ben Peygamber’dim’’ demiştir. ÇÜNKÜ SU MUHAMMEDİ RÛH’TUR.
NE İLGİNÇTİR Kİ; SUYUN RENGİ, KOKUSU VE TADI
YOKTUR. BİR ŞEKLİ DE YOKTUR, ANCAK ONA DOYULMAZ, ONSUZ DA YAŞANMAZ. HER GİRDİĞİ
KABIN ŞEKLİNİ ALIR, RENGİNİ ALIR. AYNI RÛH GİBİ CANLIDIR VE ONSUZ HAYAT YOKTUR.
ONUN OLMADIĞI TEK YER KURU KEMİKTİR.
SU ÇEŞİT ÇEŞİT
KALIPLARA(bedenlere) GİRER DE; KİMİSİNE ŞEHVET, ARZU, KİN VE NEFRET, KİMİSİNE;
SEVGİ, TEVÂZU, AF, SABIR VE AB-I HAYAT OLUR.
FERHAT’IN, ŞİRİN’E
OLAN AŞKINDAN DAĞLARI DELEREK SARAYA SU GETİRMESİ; VARLIK YANİ BENLİK DAĞINI
DELEREK İLM-İ LEDÛN’DAN VÜCUT SARAYINA SU AKITMASI VE VÜCUDU TEMİZLEMESİDİR.
TEMİZLENEN VÜCUD DA, SONUNDA VÜCÛDULLAH/ALLAH’IN VÜCUDU OLUR.
HIZIR VE MUSA
BULUŞMASI İKİ DENİZİN BİRLEŞTİĞİ YERDE OLMUŞ ANCAK; MADDEYİ TEMSİL EDEN HZ. MÛSA,
MANAYI TEMSİL EDEN HZ. HIZIR İLE BU YOLCULUĞA DAYANAMAMIŞTIR.
ÇÜNKÜ; SU VE TOPRAK,
MANA VE MADDE ANCAK BİR ARAYA GELİNCE ‘’HİKMET’’ OLUR. ÂDEM’İ ÂDEM YAPAN SIR
BUDUR.
HIZIR İLE İLYAS’IN
HIDRELLEZ’DE (Gül fidanının altında) BULUŞMASI DA KARALARDA YAŞAYAN HIZIR İLE
DENİZLERDE YAŞAYAN İLYAS’IN YANİ SU VE TOPRAĞIN BİRLEŞMESİDİR.
HIZIR
KARANLIKLAR(Tevhid) ÜLKESİNDEN AB-I HAYAT/ÖLÜMSÜZLÜK SUYUNU BULMUŞ, İLM-İ LEDÛN
BİLGİSİ SAHİBİ BİR VELİ’DİR. 4 EVTAD’DAN(Direk-Veted) BİRİ KABUL EDİLİR.
Kaynak; İbn. Arabi Hz. çeşitli risalelri, Münir Derman Hz.,Abdülkerim Cili Hz.
ALLAH İDRAKİNİ NASİP ETSİN. AMİN.