CEM-ÜL CEM
BURASI HZ. MUHAMMEDİN ZÛHUR ETTİĞİ BİR MERTEBEDİR. KEMÂLAT
BURADA ZÛHUR BULUR. BÜTÜNÜ AHADİYETTİR. YANİ HALK’İYET İLE HAKK’IYETİN
BİRLEŞTİĞİ NOKTADIR. BU MERTEBE AYNALIK MERTEBESİDİR. RÛH İLE NEFS’İN
BİRLEŞTİĞİ İNSAN NOKTASIDIR. NEFS’İ
SAFİYE MAKAMIDIR.
YANİ İNSAN-I KÂMİL MAKAMIDIR. DIŞI MUHAMMED (muhammediyet),
İÇİ İSE ALLAH (ahadiyet) DİR.
BURAYA ULAŞAN ARTIK BİR NOKTA OLMUŞTUR. HER ŞER O NOKTADAN
KAİNATA YAYILIR.
BU MERTEBEDE OLAN ZÂT’A AYNA OLUR. O ZAMAN RESULULLAH GİBİ
HER BAKTIĞI YERDE KENDİNİ GÖRÜR. ÇÜNKÜ KENDİNDEN BAŞKASI YOKTUR.
CEM MERTEBESİNDE YENİ BİR ELBİSE VERİLMİŞ OLAN ZÂT, CEM-ÜL
CEM’E GELDİĞİNDE ESKİDEN AYRI GÖRDÜĞÜ HER ŞEYİ KENDİNDE TOPLAR VE HEPSİYLE
BERABER BİR VÜCUT TEŞKİL EDER Kİ BU
ALLAH’IN VÜCUDUDUR. BU MERTEBEDE OLAN DENİZ FENERİ GİBİDİR, DÖNEREK HER YERİ
AYDINLATIR. BERZAH’TIR.
BUNLAR ÜST ALEMDEN AŞAĞIYA İNMİŞ OLAN AĞACIN
ÇEKİRDEKLERİDİR. BUNLARIN BAZISI MEYVE VERMEK ÜZERE ORTAYA ÇIKARILIR, BAZISI
İSE ‘’kubbelerimin altında benden başkasının bilmediği velilerim vardır’’
GEREĞİNCE GİZLİ KALIR. ORTAYA ÇIKANA
NEBİ, GİZLİ KALANA VELİ DENİR.
KENDİNİ BİLENE İSE İNSAN DENİR. KENDİNİ BİLEN KÂİNATI
KENDİNDE TOPLAYANDIR. KÂİNATI KENDİNDE TOPLAYAN İSE KENDİSİNE VE ÇEVRESİNE
ZARAR VERMEZ, KENDİSİNİ VE ÇEVRESİNİ SEVER.
Allah hepimize nasip etsin. Amin.