5 Nisan 2012 Perşembe


HZ.ŞİT

HZ. ADEM İLE HAVVA’NIN  OĞLU OLUP,  HABİL’İN  KÂBİL  TARAFINDAN ÖLDÜRÜLMESİNDEN SONRA DOĞMUŞTUR.

ŞİT’İN  KELİME  KARŞILIĞI HİBE VE BAĞIŞ’TIR.  OĞLU HABİL’İN KÂBİL TARAFINDAN ÖLDÜRÜLMESİNE ÇOK ÜZÜLEN  Hz. ÂDEM VE HAVVA’YA,  Hz. ŞİT  ALLAH TARAFINDAN    BAĞIŞ VE  HİBE  OLARAK VERİLMİŞTİR.
HZ. ÂDEM’İN KÂBE’Yİ  İNŞASINDAN  SONRA  YIKILMASI İLE  İLK  HARCI  BULAN  VE  TEMEL  KAZAN PEYGAMBERDİR. BABASI ÂDEM’İN KULLANDIĞI  BÜTÜN  TAŞLARI  KULLANARAK(cudi dağından, Aras vadisindeki irem bahçesinden, Suriye dağlarından) ÖLÇÜLERİNİ DEĞİŞTİRMEDEN KABE’Yİ YENİDEN İNŞA ETMİŞTİR.
İLK YARATILAN VE ALLAH’IN SONSUZ BİRLİĞİNİN GÖRÜNÜMÜ  HZ. ÂDEM’DİR.
FAKAT AŞK İÇİN İKİLİK GEREKİR. ZİRA BİR AŞIK VE BİR MAŞUK’A İHTİYAÇ VARDIR.
İŞTE BİRLİĞİN (MAŞUK), KENDİNİ GÖSTERMEK İÇİN ÇOKLUK (AŞIK) OLARAK GÖRÜNÜMÜ HZ. ŞİT’TE ORTAYA ÇIKMIŞTIR.
ALLAH HZ. ÂDEM İLE HİKMET’İ,  HZ. ŞİT İLE NEFS’İ AŞİKAR ETTİ. ÇÜNKÜ NEFS ALLAH’IN ,İNSAN İÇİN LÜTFETTİĞİ İLÂHİ BİR HEDİYEDİR. İNSAN NEFS İLE YOL ALIR, ÇÜNKÜ NEFSİNİ BİLEN RAB’BİNİ BİLİR. HER ŞEY ZIDDI İLE BİLİNEBİLECEĞİ İÇİN, MUTLAK VARLIK OLAN ALLAH’TA, MUTLAK YOK OLAN NEFS İLE İDRAK EDİLEBİLİR.
HZ. PEYGAMBER, ‘’RAHMANIN NEFESİNİN, YEMEN TARAFINDAN GELDİĞİNİ HİSSEDİYORUM’’ DEMESİ, YEMEN YÖNÜNÜN, NEFSİN YÖNÜ OLMASI NEDENİYLEDİR. ÇÜNKÜ RAHMANİ NEFES, NEFS’İ DİRİLTİR.
NEFİS, KUR’AN’I  KERİM’DE  300 KEZ GEÇMEKTEDİR.
NEFİS,  NEFES’TİR VE NEFSİN HER BİR ANI  NEFES DİYE ADLANDIRILIR. O HALDE HER AN, HER NEFES, NEFSİN TEKAMÜLÜ İÇİN BİR FIRSAT OLUP, ALLAH’A ULAŞMANIN  YEGANE LÛTFUDUR.
TEKAMÜL TAMAMLANINCA, YANİ  İNSAN KENDİNDEKİ ALLAH’A AİT SIR’RI İDRAK EDERSE, KORUK OLAN NEFS, ÜZÜM OLUR VE ONDAN YARARLANILIR.
HZ. ŞİT’İN ZÛHURU, AHADİYET’İN (TEKLİK), VAHDANİYET’E (BİRLİĞE) DÖNÜŞÜ GİBİDİR.
ÂDEM’DEKİ KEMÂL NOKTASINDAKİ BİRLİK, HABİL VE KABİL’DE CELÂL VE CEMÂL’E AYRILDIKTAN SONRA, HZ. ŞİT’TE TEKRAR KEMÂL’E ERMİŞ,  ALLAH’IN LÛTFU OLAN BU 2. TECELLİ (vahdaniyet) ÜFLEME YA DA NEFES KELİMESİ İLE AÇIKLANMIŞTIR.
NEFES; ALLAH’IN KÖTÜLÜKLERİ SÖNDÜRMEK İÇİN KALP ATEŞİNE MUSALLAT ETTİĞİ  NÛR’DUR.
VAHDANİYET; ULUHİYYET MERTEBESİ, NEFES-İ RAHMANİ, ÂMA MERTEBESİ, EZELİ İLİM MERTEBESİ, İNSANIN HAKİKATİ, 2. MERTEBE YANİ 2. TAAYYÜNDÜR(belirme).
ÂMA; ALLAH’IN TENEZZÜL ETTİĞİ, NÛR’UNU YAYDIĞI İLK YER,İLK MADDE TOZU. HİÇLİK, KÖRLÜK, YOKLUK, TOZ BULUTU.
ÂMA MERTEBESİ DENMESİNİN NEDENİ DE BİRLİK İLE ÇOKLUK ARASINDA  BERZAH(ara alem) OLMASIDIR.(İNSAN-I KAMİL)
ÂMA’NIN KAYNAĞI DA RAHMAN-İ NEFES’TİR.
İBN  ARABİ HAZRETLERİNİN , FUSÛSU-L  HİKEM  ADLI KİTABINDA BELİRTTİĞİNE GÖRE,
***BU İNSAN TÜRÜNDE DOĞACAK SON KİŞİ, ‘’KADEMİ’’ ŞİT ÜZERİNDE BULUNUR VE ONUN SIRLARININ TAŞIYICISIDIR. ONDAN SONRA BU TÜRDEN DOĞACAK KİŞİ YOKTUR. O HATEM-İ EVLAD’DIR. ONUNLA BERABER KIZ KARDEŞİ DOĞAR. ONDAN EVVEL ÇIKAR VE KENDİSİ, BAŞI ONUN İKİ AYAĞININ YANINDA OLDUĞU HALDE, KIZ KARDEŞİNDENSONRA ÇIKAR. BU ÇOCUĞUN DOĞUMU, ÇİN’DE OLUR. DİLİ DE ŞEHRİNİN DİLİDİR. ERKEK VE KADINLARDA KISIRLIK SARİ OLUR. BİNAENALEYH, ONLARDA DOĞUM OLMAYAN NİKAH ARTAR. ÇOCUK, ONLARI ALLAH’A DAVET EDER, KENDİSİNE İCABET EDİLMEZ.***
AHADİYETLE BAŞLAYAN YARADILIŞ(teklik), VAHDANİYETİ(birlik) TEMSİL EDEN ŞİT MAKAMIYLA BİTER. BAŞI ŞİT, SONU ŞİT OLAN BU TECELLİDE MANA, SURET, SIFAT VE HÜKÜM AÇISINDAN TAMAMLANMIŞ DEMEKTİR. BU DA HATEM(son)  HALİDİR.
SON DOĞACAK ÇOCUĞUN ÇİN’DE DOĞMASI, VÜCUT İÇERİSİNDE EN DOĞUDA OLAN RÛH’UN TECELLİSİ DEMEKTİR. VÜCUTTA RÛH HAKİM OLUNCA İNSAN KEMÂL NOKTASINA ULAŞIR. BU HALİN ZUHURU, ANCAK O KİŞİNİN İSMİNİN HAKİKATİNE ULAŞMASI, YANİ SIRRININ AŞİKAR OLMASI ANLAMINDADIR.
LİSANIN DOĞU LİSANI OLMASI, AKLIN KÜLLİ DERECEDE KONUŞARAK HİKMET SÖYLEDİĞİNDENDİR.
KIZ KARDEŞİ İLE BİRLİKTE DOĞMASI, BU ZÛHURATIN, NEFSİ İÇİNDE OLDUĞUNUN  DELİLİDİR. BAŞININ AYAKLARINDA OLMASI, HATEM SEVİYESİNDE BİLE ZAMAN ZAMAN NEFSİN TABİATININ, VÜCUDUNDA HAKİMİYETİNİ GÖSTERİR.
ERKEK VE KADINLARIN KISIRLAŞMASI, HATEM OLUŞUN VE BU MANANIN TEKRAR  ZÛHUR ETMEYECEĞİNE İŞARET EDER. ÇOCUĞA BİAT ETMEYENLER HAYVANİ GÜÇLERDİR.
VÜCUTTA KEMAL ZÛHUR  ETTİĞİNDE, YANİ VAHDANİYET İDRAK EDİLDİĞİNDE, O VÜCUT ARİF OLUP, VÜCUDUN İÇİNDEKİ NEFSİN  EMMARE GÜÇLERİ ETKİSİZ KALIR.
KUR’AN’DAKİ KIYAMET AÇISINDAN BAKILINCA VELAYETİN SONA ERİŞİNİN, BU KIYAMET  OLDUĞUNU, KÂMİLE İTİBARIN AZALIŞI VE AHLAKSIZLIĞIN ARTIŞI OLDUĞUNU GÖRÜRÜZ. BÖYLECE  VELED-İ KALPLER  DOĞMAZ, NEFSİN  ARZU VE İSTEKLERİ ARTAR, KÂMİLİN SOYU TÜKENDİĞİ İÇİN DÜNYA YOK OLUR.
YE’CÜC VE ME’CÜC’ÜN HURUCU(çıkması), EZİYET VEREN 7 KÖTÜ SIFATIN BELİRMESİDİR. DECCAL’İN HURUCU, DEV VE ŞEYTAN SIFATLARININ ÇIKMASIDIR.  DABBETÛL- ARZ’IN(yer hayvanı) ÇIKMASI, KALPTE  NEFS-İ LEVVAME’NİN 
ZUHURUNDAN İBARETTİR. YANİ KALBİN KABRİNDE, CENNETLERE BİR PENCERE AÇILIR VE KENDİSİDE ALLAH’A BİR MEYİL BELİRİR.
İSA’NIN İNMESİ AKL-I MAAD(ahiret aklı)IN YÂKIN NÛR’UYLA ORTAYA ÇIKMASIDIR. O ÇIKINCA DECCAL ÖLDÜRÜLÜR. ÇÜNKÜ KARANLIK OLAN CEHALET KALKAR. MEHDİ’NİN ORTAYA ÇIKMASI İLE MEZHEPLER KALKAR(birleşir). YERYÜZÜNDE KAFİR KALMAZ.
AHADİYETTEN SONRA İLK ZÛHUR  HZ. ŞİT’İN TEMSİL ETTİĞİ VAHDANİYET(BİRLİK) İLE  BAŞLAR VE ŞİT’İN MAKAMINI TEMSİL EDEN    SON İNSAN-I KAMİL İLE SON BULUR. 
ÇÜNKÜ SON BAŞA DÖNMEKTİR.